کمپ ترک اعتیاد بانوان در جنوب تهران

در این مراکز، امکانات اولیه و استاندارد برای درمان وجود ندارد و افراد متخصص که توانایی کمک به افراد معتاد را دارند در این مراکز وجود ندارد. امروزه تعداد زنان مبتلا به اختلال سو مصرف مواد مخدر، در سرتاسر جهان رو به افزایش است. با توجه به نقش مهم زن در خانواده و جامعه، مشکل اعتیاد در زنان به یکی از نگران کننده ترین چالش های روز تبدیل شده است. ورود به چرخه درمان برای زنان مبتلا به سومصرف مواد مخدر، بانگرانی های زیادی همراه است.

اعتیاد می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. از آن جا که ترک اعتیاد یک موضوع تخصصی و کاملاً پیچیده است برای بهبودی از آن نیاز به امکانات و شرایط استاندارد است. هنگامی که یک فرد تصمیم به قطع مصرف مواد مخدر می کند، در گام های اولیه می تواند با مشکلات عدیده ای روبرو گردد.

۲۵ درصد جمعیت استان زیر خط فقر هستند

فرارو- با افزایش نگران کننده آمار اعتیاد بانوان در سال های اخیر کمپ هایی ویژه برای ترک اعتیاد بانوان کمپ ترک اعتیاد بانوان راه اندازی شده است که مرکز “ترنم الهام بخش احیا”در قرچک ورامین یکی از همین مراکز به شمار می‌رود.

در این شرایط شامل چندین فاکتور مهم است مهمترین آنها نحوه برخورد و فضای حاکم از لحاظ عاطفی در مرکز ترک اعتیاد می باشد. به این معنا که افراد و مددجویان مرکز دارای شرایط مناسب روحی از جانب خدمتگزاران و پرسنل کمپ ترک اعتیاد باشند.

تهرانشماره تماس مسئولین ستادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خراسان، ساعت از ۲۰ گذشته که به همراه جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب و قاضی ناظر بر کمپ های ترک اعتیاد به  محل نگهداری این زنان که روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند می رسیم. اين آمار در حالی اعلام می شود که چندي قبل معاون ستاد مبارزه با موادمخدر از افزايش ۱۵ درصدي مرگ زنان معتاد در کشور خبر داد و گفته بود که زنان ۹٫۳ درصد از جمعيت معتادان در کشور را تشکيل داده‌اند. مدیرکل بهزیستی استان تهران جزئیات حادثه آتش‌سوزی در کمپ نگهداری از زنان معتاد متجاهر قرچک ورامین را تشریح کرد. کمپ های ترک اعتیاد بصورت زنانه یا مردانه و یا هر دو فعالیت می کنند و خدمات را بصورت جداگانه به معتادان خانم و آقا ارائه می کنند.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
همانطور که گفته شد یک کمپ ترک اعتیاد زنان آبادان استان دارد باید دارای شرایط روحی مناسبی برای ترک اعتیاد افراد داشته باشد. بر همین اساس بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد که در سال های گذشته ایجاد شده اند دارای شرایط استاندارد و همچنین امکانات مناسب برای ایجاد یک محیط درمانی استاندارد را ندارند. می توان گفت که بسیاری از این مراکز بدون نظارت دقیقی ایجاد شده است و در حقیقت دارای شرایط مناسب نیستند. در نتیجه یافتن یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد مانند کمپ ترک اعتیاد زنان آبادان می تواند فرد بیمار و خانواده او کمک شایانی می نماید.

بازدید جناب آقای عباس گودرزی نماینده محترم مردم شریف بروجرد به همراه جناب آقای پیردایه ریاست بهزیستی شهرستان بروجرد

اما برای کسانی که شدت مصرف یا مدت مصرف مواد بالایی دارند، پیشنهاد ما این است که خدمات بستری را دریافت کنند. در شروع فرایند ترک اعتیاد زنان، یک مشاور رایگان برگزار خواهد شد و سپس با توجه به آزمایشات، برنامه درمانی برای ترک اعتیاد بانوان تعیین می‌شود.

برخی از کمپ های ترک اعتیاد شرایطی را فراهم کرده اند تا افرادی که توانایی پرداخت هزینه های ترک اعتیاد را ندارند، بتوانند به صورت قسطی این هزینه ها را بپردازند.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما