چرا کاهش وزن برای دیابت موثر است؟

عنوان 20- نقل قول پزشکی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب چاق یا دارای اضافه وزن و فشار خون بالا هستند. با این حال، برای مبارزه با این سندرم متابولیک، اولین قدم کاهش وزن است. چندین برنامه رژیم غذایی موثر برای کمک به افراد مبتلا به این بیماری وجود دارد، اما هنوز مشخص نیست که کدام رژیم غذایی بهترین است.

نتایج یک مطالعه در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن با محدودیت زمانی (TRE) موثرتر از رویکرد محدودیت کالری روزانه (CR) است.

غذا خوردن با محدودیت زمانی نوعی روزه داری متناوب است که به شما امکان می دهد فقط 8 تا 12 ساعت غذا بخورید و بقیه روز را ناشتا باشید. گروه غذایی با محدودیت زمانی در این مطالعه اجازه داشتند بین ظهر تا 8 بعد از ظهر غذا بخورند، در حالی که گروه دیگر از رویکرد محدود کردن کالری روزانه پیروی کردند.

شرکت کنندگانی که در رژیم غذایی با زمان محدود بودند، وزن و چربی بدن خود را کاهش دادند و HDL (کلسترول خوب) را در مقایسه با کسانی که کالری کمتری مصرف کردند، افزایش دادند. با این حال، سطح قند خون در هر دو گروه به طور مشابه بهبود یافت.

ویکی پاولو، که این تحقیق را در نشست سالانه انجمن رژیم غذایی آمریکا ارائه کرد، گفت: «بسیاری از مردم شمارش کالری را برای مدت طولانی دشوار می‌دانند، اما نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که تماشای ساعت می‌تواند راهی ساده برای کاهش کالری باشد. و وزن کم کن.”

اگرچه خوردن محدود زمان به طور فزاینده ای محبوب می شود، هیچ مطالعه دیگری در مورد غذا خوردن 8 ساعته در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی نشده است.

پروفسور کریستا وارادی و تیمش می خواستند بدانند که آیا افراد مبتلا به دیابت از یک رویکرد محدود زمانی برای خوردن بیشتر از یک برنامه غذایی روزانه با کالری محدود سود می برند یا خیر.

بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع 2 به گروه های محدودیت کالری، غذا خوردن با زمان محدود و کنترل تقسیم شدند.

گروه مجاز بود برای مدت محدودی به مدت 8 ساعت (از ظهر تا 8 شب) غذا بخورد.

در مقایسه با یک گروه کنترل و یک گروه محدودکننده کالری روزانه در طی یک دوره 6 ماهه، شرکت کنندگان در رژیم غذایی با زمان محدود حدود 4 درصد از وزن خود را از دست دادند که معادل کاهش وزن 5 پوندی برای یک فرد 125 پوندی است. .

سطح هموگلوبین A1c (HbA1c) برای قند خون آزمایش شد، محدوده طبیعی 4 تا 5.6٪ است، اما سطح در دیابت 6.5٪ بود.

نتایج نشان می‌دهد که سطح HbA1c برای گروهی که با محدودیت زمانی مصرف می‌کنند 0.91 درصد و برای گروه محدودیت کالری روزانه 0.95 درصد کاهش یافته است.

کاهش وزن حداقل 5 درصد برای مشاهده هر گونه بهبودی در عوامل خطر متابولیک قلبی مورد نیاز بود، و از آنجایی که این امر محقق نشد، تیم قادر به ارزیابی آنها نبود.

نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که خوردن محدود زمانی ممکن است جایگزین مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و قند خون خود را بهبود بخشند، بنابراین هنگام اجرای این رژیم بسیار مهم است که از نزدیک با یک متخصص تغذیه یا پزشک همکاری داشته باشید. روش.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما