جزئیات طرح فروش کنتور مسکن از طریق بورس

عنوان 20- فرصت خرید متری خانه به زودی پدیدار می شود. این پروژه که از تهران آغاز می شود در ساماندهی بورس به مراحل پایانی خود رسیده است. ماه گذشته سازمان بورس اعلام کرد که هیات مدیره این سازمان تا شهریورماه طرح فروش کنتورهای مسکونی را تصویب می کند.

گفته می شود طرح مسکن متری مرحله کارشناسی و قانونی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در هیات مدیره بورس در حال بررسی است.

با توجه به تغییر قیمت مسکن، برخی از خانوارها توان خرید آپارتمان را ندارند، اما می توانند قسمت های خاصی از آپارتمان را خریداری کنند. در قالب طرح مسکن متری متقاضیان می توانند در یک پروژه یک یا چند متر مسکن خریداری کنند. در واقع مردم پس از اتمام پروژه زمین می خرند و از ارزش افزوده آن استفاده می کنند.

با استفاده از این طرح امکان سرمایه گذاری و پوشش ریسک نوسانات قیمت در بخش مسکن برای عموم مردم فراهم شده و در صورتی که متقاضیان بتوانند واحدی را به صورت خرید واحدی (یک واحدی) خریداری کنند، در نهایت تبدیل به یک واحد می شوند. یک صاحب خانه

شهرداری تهران اولین پروژه در قالب فروش کنتورهای مسکن در کرسنت (نواب) را با تعداد 200 واحد مسکونی در نظر گرفت. کنترل تورم و جذب نقدینگی در جامعه، افزایش تولید مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت سه هدفی است که دولت سیزدهم و شهرداری در اجرای زمین فروشی دنبال می کنند.

تعمیر تاسیسات فرسوده و ناکارآمد از مزیت های طرح فروش کنتورهای مسکونی است. البته طبق آخرین آمار محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در پی ارائه بسته محرک 19 ماده ای تعمیرات در سراسر کشور 44 درصد و در 132 شهر تاجیکستان 140 درصد افزایش داشته است. کشور در سه ماهه نخست سال گذشته 11 هزار و 585 قطعه پارچه فرسوده پروانه تمدید اعطا شد که امسال این تعداد به 16 هزار و 342 قطعه رسید./ایسنا

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما