با این تمرین مغز خود را سالم نگه دارید


آفتاب نیوز :

این مطالعات جدید که بهار امسال منتشر شد، نشان می‌دهد که ورزش هوازی که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و افراد را برای مدتی در حال حرکت نگه می‌دارد، تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت مغز دارد.

نویسندگان این تحقیق در مقاله ای به نام «ذهن و خلق و خو» نوشتند: انجام ورزش های هوازی همانطور که برای قلب مفید است، برای مغز نیز مفید است. برخی از مزایای ورزش، مانند بهبود خلق و خو، می تواند در عرض چند دقیقه ظاهر شود، اما مزایای دیگر، مانند بهبود حافظه، ممکن است هفته ها طول بکشد.

این بدان معناست که بهترین نوع ورزش برای ذهن، هر نوع ورزش هوازی است که بتوان آن را حداقل 45 دقیقه در هر نوبت انجام داد.

به این ترتیب، بسته به مزایایی که به دنبال آن هستید، می توانید پیاده روی سریع یا دویدن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

یک مطالعه آزمایشی بر روی افراد مبتلا به افسردگی شدید نشان داد که تنها 30 دقیقه دویدن به مدت 10 روز متوالی منجر به کاهش قابل توجه بالینی و آماری افسردگی شد.

همچنین، طبق مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Physical Therapy Science منتشر شده است، ورزش هوازی می‌تواند به افرادی که از نظر بالینی افسرده نیستند، با کاهش هورمون‌های استرس طبیعی بدن مانند آدرنالین و کورتیزول، کمک کند کمتر استرس داشته باشند.

مطالعه دیگری که ماه گذشته در این مجله انگلیسی منتشر شد نیز نشان می دهد که ترکیبی از ورزش های هوازی و استقامتی به بهترین نتایج منجر می شود.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا این نوع ورزش باعث تقویت مغز می شود، اما مطالعات نشان می دهد که این اثر به دلیل افزایش گردش خون است که انرژی و اکسیژن تازه را به ذهن انسان می آورد.

همچنین، مطالعه دیگری که بر روی زنان مسن با علائم احتمالی زوال عقل انجام شد، نشان داد که ورزش هوازی با افزایش اندازه هیپوتالاموس مرتبط است. هیپوتالاموس ناحیه ای از مغز است که با یادگیری و حافظه مرتبط است.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما