لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟ الو کانتنت

برای اینکه بتوانید در سئو خارجی موفق شوید می‌توانید از برگزاری وبینار در پلتفرم‌های مربوطه کمک بگیرید. برای انجام این کار باید تاریخ برگزاری وبینار را در شبکه‌های اجتماعی کسب ‌و کارتان به مخاطبین هدف خود اطلاع‌رسانی کنید. بیشتر هزینه این قسمت مربوط به خرید و گرفتن بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی است که هر سایت منتشرکننده و لینک دهنده تعرفه‌های ثابت و مشخصی دارد. همچنین صاحبان سایت و وب‌مستران می‌توانند برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای سئو خارجی، با پلتفرم‌های این حوزه همکاری کنند. یکی از پلتفرم‌های حاضر در این صنعت که به نوعی مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم انتشار و خرید رپورتاژ آگهی است، پلتفرم تریبون است. تریبون به واسطه همکاری با بسیاری از سایت‌های پربازدید و خبری و معتبر، پکیج‌های تخفیفی مختلفی برای مشتریان درنظر گرفته است.

۱) صفحات رسانه های اجتماعی به طور کامل کراول و ایندکس شده و به عنوان نتیجه در SERP به نمایش گذاشته می شود. در نتیجه محتوای خود را به صورت دوره ای در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود.

انتخاب کلمات کلیدی، باید بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی شما انجام شود. در External Links باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، باید بگوییم با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و هوشمند شدن موبایل ها، کمتر کسی دیده می شود که دیگر گوشی هوشمند و یا کامپیوتر نداشته باشد. پیشرفته شدن لوازم الکترونیکی باعث شده در تمام حوزه های کاری سایت های بسیاری با زبان های مختلف به وجود بیاید و روز به روز به تعداد وبلاگ ها اضافه شود. به همین دلیل، شما می توانید با خرید سایت و یا همکاری با آن وب سایت، روزانه از آن بک لینک بگیرید. در مقاله فوق ما سعی کردیم شما را با مبحث مهم لینک سازی خارجی آشنا کنیم زیرا امروزه و با پیشرفت کسب و کارهای آنلاین این روش بازدهی بسیار خوبی در افزایش اعتبار سایت ها و بالا رفتن رتبه سایت نشان می دهد.

سعی کنید چند لینک مختلف را زیر هم قرار ندهید آن‌ها را به صورت پراکنده در تمام محتوا جاری کنید. از گذاشتن لینک‌های تکراری اجتناب نمایید و اگر موضوع صحبت شما می‌تواند هم زمان به دو محتوای دیگر ارجاع شود، بین آن دو یکی را (ترجیحاً محتوای پر بازدیدتر را) لینک کنید و محتوای دیگر را در ادامه صفحه (آن هم به اقتضای ضرورت) قرار دهید. لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از صفحه‌ای دیگر به سوی صفحه مقصد انجام گرفته‌اند. زمانی که موتور جستجوگر گوگل متوجه هدایت کاربران از صفحات دیگر به صفحه شما می‌شود، این را به عنوان امتیازی برای صفحه شما در نظر گرفته و با دنبال کردن آدرس صفحه شما در صفحات دیگر به شما امتیاز می‌دهد؛ به این شیوه لینک فالو گفته می‌شود.

کجا لینک سازی کنیم؟

با تولید محتوای خلاقانه و یونیک، سعی کنید به محتوای خود اعتبار ببخشید تا مخاطب را کنجکاو کنید. به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و برای افزایش درآمد و سود خود تلاش می‌کنید، فرقی ندارد که سایت شما از چه نوعی باشد.

اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند. موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، تولید بک لینک‌های سمی به سمت سایت شما است. مراقبت از بک لینک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پس از ساختن بک لینک لازم است تا به آن توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

  • البته این حالت ممکن است برای لینک های به خارج شما هم پیش بیاید و صفحات مقصد حذف شده یا لینک آنها را اشتباه وارد کنید که بازهم باعث ورود کاربر به صفحات 404 در سایت های دیگر خواهد شد.
  • به طور کلی اینکه تعداد دامنه های مرتبطی که به شما ارجاع می دهند روند صعودی داشته باشد خوب است.
  • اگر قصد دارید به‌ طور چشم‌گیری افزایش ترافیک ورودی سایت از طریق گوگل را افزایش دهید و با جدیدترین تکنیک‌ها و ابزارهای سئو آف پیج آشنا شوید، در ادامه با چک لیست کامل Off Page SEO سال 2022، همراه تسمینو باشید.
  • هنگامی که چندین سایت از استراتژی‌های مشابه در صفحه استفاده می‌کنند، سئو خارجی می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در نتیجه این رقابت باشد.
  • برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است.

با توجه به اینکه تکرار این بخش ها به معنای تکرار لینک های داخلی آن است، لینک صفحاتی که در آنها قرار میگیرند اعتبار زیادی دریافت میکنند. البته در استفاده از آنها دقت کنید، زیاده روی نکنید و انکرتکست های بهینه برای کاربر و موتور جستجو قرار دهید. هرگاه بین دو صفحه وب ارتباط برقرار کنیم لینک‌ سازی یا Link building کرده‌ایم.

این استراتژی می‌تواند با در نظر گرفتن تمام نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم و همچنین باید شامل جدولی برای برنامه ریزی زمانی برای ثبت و بهینه سازی مجدد لینک‌ها باشد. هر چه کاربران در میان صفحات شما بیشتر آمد و شد داشته باشند، امتیاز سایت شما افزایش خواهد یافت و نرخ جهش سایت نیز پایین خواهد آمد. به این صورت می‌توانید به تک تک صفحات خود به نوعی اعتبار بیشتر ببخشید. ماندگاری کاربر در سایت شما برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میزان توقف کاربران و حتی اسکرول کردن آنان (بالا و پایین کردن صفحه شما) همگی تحت نظارت چشمان تیزبین ربات‌های تحلیلگر گوگل قرار می‌گیرد. بر اساس همین ماندگاری است که میزان ارزشمدن بودن و مفید بودن سایت شما به گوگل اثبات می‌شود و امتیاز بالاتری به سئوی سایت شما خواهد داد.

از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود. در واقع این تگ مانع از دنبال کردن محتوای لینک شما توسط موتورهای جستجو میشود. اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است. فراموش نکنید که گوگل رفتار غیرطبیعی و طبیعی سایت شما را متوجه می شود؛ بنابراین به دنبال پیشرفت خیلی سریع نباشید. الگوریتم های گوگل محتوا و لینک های سایت شما را بررسی می کنند و در صورتی که متوجه شوند شما به دنبال رشد غیرطبیعی سایت خود هستید، شما را پنالتی می کنند. از یاد مبرید که سئو فرایندی زمان بر است و کیفیت همیشه مهم تر از کمیت است.

امکان به اشتراک گذاری مطالب شما با محتواهای آموزشی بالا می رود و بیشتر دیده می شوید و سایت های مرتبط با حوزه شما، به شما لینک می دهند. میدانید که بعضی از صفحات سایت، علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، چند کلمه کلیدی فرعی هم دارند. بعضی از وبمستران برای اینکه آن صفحه با تمامی کلمات کلیدی در نتایج سئو شود، در یک مقاله یا صفحه، همزمان و در قسمت های مختلف، با چند کلمه کلیدی به صفحه هدفشان لینک داخلی میدهند. هرچه اعتبار صفحه لینک دهنده بیشتر باشد، لینک های داخلی آن ارزش بیشتری به صفحه مقصد منتقل میکنند. به طور مثال لینک داخلی که در یک مقاله با 3 هزار کلمه و بازدید بالای مخاطبان ایجاد شود، ارزش بیشتری دارد . برای استفاده از این راهکار پیشنهاد میکنیم استراتژی محتوایی سایتتان را بیشتر به سمت محتواهای مفید، جذاب و با تعداد کلمات بالا ببرید.

در ادامه ویژگی های لینک سازی خارجی با کیفیت را برایتان تشریح خواهیم کرد. در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید، آنالیز رقبا حتما لازم است. اینکه کمیت و کیفیت بک لینک های رقیب چگونه است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید. البته سایت‌هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید این گونه سایت‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است از بالا بودن امتیازشان مطمئن باشید. در این مقاله به شما تکنیک‌هایی را می‌گوییم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید سایت خود را همانند بمب منفجر کنید و در سئو سروصدا راه بیندازید.

یعنی هر قسمت از مقاله یا صفحه که با یک مقاله دیگر ارتباط معنایی دارد و میدانید که مطالعه صفحه دیگر به کاربر کمک میکند، بهترین مکان برای استفاده از لینک داخلی است. البته بعضی از مواقع، در سئو کلاه خاکستری (نیمه قانونی) برای بهبود رتبه یک یا چند صفحه با اهمیت در سایت، مجبور میشویم که از مقاله های مختلف به آن لینک بدهیم. در این حالت هم میتوانید تا جایی که به تجربه کاربر ضربه وارد نکنید، از لینک های غیر مرتبط استفاده کنید. اما در نظر بگیرید که هرچه ارتباط صفحات لینک دهنده به یکدیگر بیشتر باشد اعتبار بیشتری هم برای موتور های جستجو دارند.

چگونه بک لینک درست کنیم؟

سایت هایی که به صورت تخصصی به نقد و بررسی محصولات می پردازند، بهترین جا برای گرفتن لینک هستند. از آن ها بخواهید در ازای دریافت هزینه نقد و بررسی، به سایت شما بپردازند. اگر محتوای شما به گونه ای نباشد که مخاطب را درگیر کند، تاثیری نخواهد داشت.

صفحات یتیم صفحاتی هستند که در لینک سازی داخلی اصلا به آنها توجه نکرده اید. این صفحات همان هایی هستند که هیچ لینک داخلی به آنها داده نشده است و به جایی متصل نیز نیستند. رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر.

هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند. برای توضیحات بیشتر در رابطه با این مورد، باید گفت که وب سایت ها در هر کشوری با توجه با زبان آن کشور بارگذاری می شوند. شما در هنگام لینک سازی باید توجه کنید که در سایت هایی که زبانش با زبان کشور شما یکی است، لینک سازی کنید؛ اما وب سایت های خارجی که در زمینه موضوع مرتبط با شما کار می کنند، ریسک پنالتی شدن وب سایتتان را بسیار کاهش می دهند. در این دوره با کمترین هزینه و با کمک مدرسی با اخلاق و پرانرژی بهترین ایده‌ها را دریافت می‌کنیم و به موفقیتمان در مسیر لینک سازی خارجی بسیار امیدوار می‌شویم. ما در این دوره به طور کاملا تخصصی به شما تمام نکات و اصول لینکسازی خارجی صحیح را آموزش داده ایم. روش هایی را گفته ایم که خودمان در پروژه های سئو و بک لینک مشتریان خود انجام می دهیم، پس قطعا شما هم با عمل به این روش ها هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد.

پس به صورت کلی، به  ارتباط بین صفحات یک وبسایت، لینک‌ سازی داخلی گفته می‌شود و اگر یک صفحه وبسایت به صفحه دیگر در سایت دومی لینک داشته باشد این لینک خارجی نامیده می‌شود چرا که به خارج از وبسایت اول رفته است. پس با توجه به اهمیت لینک سازی، مهمترین کلمات کلیدی در هریک از صفحات سایت که نوشته شده باشد به عنوان انکر تکست به صفحات هدف دیگر لینک می شود، تا از این طریق گوگل و کاربران به مسیر لینک شده هدایت شوند. این مقدار به موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. گوگل به هر حال متوجه فروم بودن صفحه می‌شود و این ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند. البته امروزه به شدت محتوا مهم است و اگر مثلا چندین وبلاگ با محتوای بی کیفیت دارید، قطعا مفید نخواهند بود.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل در رنک دهی خود در نظر می گیرد، بحث لینک هایی است که شما از سایت های مختلف دریافت کرده اید. از این طریق گوگل میزان اعتبار شما را در دنیای وب بررسی می کند و جایگاه های شما را بهبود می بخشد. شما در اکثر مواقع باید از پیوند های dofollow استفاده کنید که هم به وب سایت شما و هم به وب سایت دیگران اجازه میدهد تا نفوذ خوبی برای گوگل دریافت کنند. یک لینک dofollow سیگنال های pagerank را ارسال می کند ولی nofollow این کار را انجام نمی دهد.

همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. سعی کنید این عملیات را در سایت هایی انجام دهید که ماهیت و کاربری آن ها مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد. این ویژگی باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری لینک سازی از نوع خارجی سریع تر انجام شود. همین حالا در دوره آموزش لینک سازی خارجی ثبت نام کنید و خودتان را برای متخصص شدن در این حوزه آماده کنید. برای مثال اگر شما در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشید و ما از سایت seoedu به شما یک لینک با کلمه کلیدی مورد نظر شما بدهیم، شما یک عدد بک لینک از وبسایت ما دریافت کرده اید. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برای لینک سازی در انجمن ها باید دقت داشته باشید که لینک های آن انجمن بدون نیاز به وارد شدن و لاگین کردن قابل رویت باشد تا گوگل بتواند لینک ها را بررسی نماید. بهترین کار برای لینک سازی در انجمن این است که در صفحات مرتبط با موضوع سایت مطالب مفیدی قرار داده و در پاسخ به سایر کاربران لینک صفحه مورد نظر خود را نیز قرار دهید. هدف گذاری بحث گسترده ای است که در قسمت های مختلف کسب و کارتان می توانید به انجام آن بپردازید.

هنگامی شما قصد لینک سازی برای یک سایت پوشاک ورزشی را دارید بهتر است در سایتی با محتوای پزشکی لینک سازی نکنید. این نکات و استراتژی ها اشتیاقمان را برای لینک سازی و رتبه گرفتن در گوگل دوچندان کرده است. یعنی چی کورکورانه؟؟؟ خب بزارید چند نکته از دوره را باهم ببینیم که در هیچ دوره ای از این نکات صحبت نمی شود. اما اگر تاریخ ثبت دامنه را در نظر بگیریم 15 سپتامبر روز تولدش می باشد. الان که این محتوا را مینویسم در سال 2023 هستیم و گوگل دیگر آن کودک بی تجربه نیست که براحتی بتوان با تغییر چند انکرتکست و چندین نوع بک لینک مختلف سرش کلاه بزاریم. بسیاری از دوستان من در حوزه آموزش حرفه ای سئو فقط به موارد on-Page سئو می پردازند و مدام از این مسئله صحبت می کنند که لینک سازی دیگر نیاز نیست و از این جور صحبت ها!!!

۲. محتوای معتبر

بالاترین رتبه در نتایج جستجو نیز به برندسازی کمک می ‌کند زیرا وقتی یک سایت در نتایج جستجو بالا قرار دارد، به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد تلقی می ‌شود. همچنین، استفاده از روش‌ های سئو خارجی مانند افزایش لینک ‌های ورودی (backlink) و بهبود تجربه کاربر در سایت، به افزایش شناخت و اعتماد به برند کمک می ‌کند. لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ سفارش بک لینک برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود. هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم.

برخی مدیران سایت ها تصور می کنند که باید مدت زمان مشخصی را به ارتقا دادن یک کلمه کلیدی اختصاص دهند اما این استراتژی صحیحی نیست و بازدهی ندارد. بنابراین بهتر است یک پژوهش جامع بر روی کلمات کلیدی مفید برای تبلیغ سایت یا محصول خود انجام دهید و زمان مناسب برای کار کردن بر روی هر دسته از کلمات کلیدی را تعیین نمایید. با ساخت لینک ها برای یک سایت می توان آنرا به عنوان سایتی مهم در نظر گوگل جلوه داد. گوگل با استفاده از لینک های داده شده به یک صفحه به میزان اهمیت آن صفحه پی می برد، با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. کاربرانی که این صفحه را برای آموزش خود انتخاب کرده اند، قطعا با لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی آشنایی کافی دارند و به دنبال نکات تکمیل تری درباره این دو لینک مهم در سایت می باشند.

با انجام این کار علاوه بر اینکه برای کاربران آن سایت مفید خواهد بود، همچنین می توانید به عنوان مثال برند خود را معرفی کنید، لینک سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین فواید دوره لینک سازی پیشرفته آقای نصیری این است که ترس از لینک سازی را کنار می‌گذاریم و با شجاعت بیشتری شروع به لینک سازی اصولی و با استراتژی می کنیم. اما تا زمانی که محتواهای شما را کسی مصرف نکند محتوایتان راه به جایی نمی برد چون کمتر کسی آن را می بیند. سئو خارجی یه شما کمک می کند تا محتوایتان را از میان هزاران محتواهای دیگر، جلوی چشم مخاطبان بیاورید. گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک ‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی به مجموعه فرآیند های گفته می شود که شما انجام می دهید تا بک لینک های معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار می‌رود. لینک سازی معمولا با فوکوس روی عبارات یا کیورد های خاصی انجام می گیرد.

لینک بیلدینگ Link Building را می توان یکی از فاکتور های مهم در افزایش رتبه و بهینه سازی سایت برشمرد. لینک سازی را باید اصولی و مطابق با معیارهای White Hat Seo یا همان سئو کلاه سفید انجام داد. تکنیک های کلاه سفید در واقع روش هایی هستند که اصولی و قانونی بوده و گوگل حساسیت خاصی نسبت به آن ها ندارد. برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید. از مهمترین آنها می توان به ahrefs و ابزار Moz اشاره کرد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد رقبایتان را ارزیابی کنید و به تحلیل لینک های خارجی آنها بپردازید و در برنامه لینک سازی خود از آن ها استفاده کنید. یکی دیگر از کارهایی که در تعیین استراتژی لینک سازی باید به آن توجه کنید تحلیل رقبا است که یکی از موارد مهم سئو است.

هرچه صفحه و دامنه سایت بیشتر باشد ، یعنی سایت معتبر تر است و کیفیت بک لینک نیز مناسب بوده است. مزارع لینک به سایت هایی گفته میشود که پر از لینک های خروجی هستند و به وبسایت یای مخلفی لینک داده اند. لینک سازی در این گونه وبسایت ها نه تنها هیچ اعتبار و ارزشی به سایت شما منتقل نمیکند، بلکه به سئوی سایت شما آسیب هم میزند. Mozbar ابزاری است که میتوانید با آن میزان دامین آتوریتی و پیج اتوریتی وبسایتی که درآن لینک میسازید را  بسنجید و از اسپم بودن آن ها مطمئن شوید.

با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که لینک ها باید با محتواهای وب سایت شما مرتبط باشند و به محتوای مربوطه اشاره کنند زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا محتواهای با کیفیت و مفید را در اختیار کاربران قرار دهند. دلیل این همه اهمیت درباره لینک های خارجی این است معیارهای بسیار دشواری برای اجرا دارند و امکان دستکاری در نتایج آن ها بسیار کم می باشد و به همین خاطر است که نزد موتورهای جستجو محبوبیت دارند. یکی از نکات مهم آموزش لینک سازی داخلی، مدیریت تعداد لینک‌های خروجی هر صفحه است. باید مراقب باشید که تعداد هر لینک خروجی بیش از حد نشود، کلمات تکراری لینک نشوند، لینک‌های تکراری در یک صفحه قرار نگیرند و از همه مهم‌تر اینکه تمام صفحه شما را لینک‌های ارجاع به صفحات دیگر پر نکنند. همیشه این نکته را باید توجه کنید که رقبا هیچگاه عقب نمی کشند و در جنگ رسیدن به کلمات کلیدی با جستجوی بالا، رقابت شدیدی دارند.

  • به طور مثال لینک داخلی که در یک مقاله با 3 هزار کلمه و بازدید بالای مخاطبان ایجاد شود، ارزش بیشتری دارد .
  • حال وقتی در سایت خود قصد ساخت صفحات خوشه‌ای را دارید، کافی است مطالب خود را با توجه به موضوعات مختلف سایت دسته بندی کرده و سپس در آن‌ها به شاخه اصلی (صفحه حاوی موضوع کلی) لینک دهید.
  • شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید.
  • تعداد بک لینک ها باید با حجم و کیفیت محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد.
  • به طور متوسط تعداد بک لینک های 2 نتیجه ب رتر صفحه اول گوگل معادل 38 % کل بک لینک های صفحه اول گوگل است.

اگر شما یک جمله طولانی یا یک خط از متن خود را به عنوان انکر تکست انتخاب کنید، احتمال آن‌که کاربر شما از کلیک بر روی آن صرف نظر کند، افزایش خواهد یافت؛ اما اگر آن را بهینه شده و هوشمندانه برگزینید، احتمال جلب توجه بیشتر خواهد بود. بنابراین درباره روش‌های بهینه سازی انکرتکست در فرایند آموزش لینک سازی داخلی تحقیق کرده و از آن به صورت هوشمندانه استفاده نمایید. سئو خارجی به عنوان یک استراتژی کلیدی برای بهبود رتبه و اعتبار وب سایت ها در موتورهای جستجو می باشد. ارتباط با وبسایت ها ، لینکسازی خارجی معتبر و با کیفیت می تواند اعتبار وبسایت را افزایش دهد، رتبه بندی را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند. بنابراین در استراتژی های بازاریابی آنلاین به سئو خارجی به عنوان یک ابزار حیاتی نگاه کنید و آن را در ترکیب با سایر تکنیک ها برای دستیابی به موفقیت در دنیای دیجیتال در نظر بگیرید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. همانطور که گفته شد، پست‌های قدیمی شما پس از مدتی ممکن است نرخ بازدید کمتری را جذب کرده و به دست فراموشی سپرده شوند. یکی از روش‌های زنده نگه داشتن یک پست قدیمی این است که در پست‌های تازه‌تر به طور مرتب به آن لینک داده شود و مخاطبان را به سوی بازدید مرتب از آن صفحه دعوت کنیم. نرم افزار Screaming Frog SEO Spider یک نرم‌افراز رایگان و تائید شده توسط متخصصین سئو می‌باشد که قابلیت تحلیل بک‌لینک از طریق وب‌سرور را دارد.

  • در اولین قدم برای رسیدن به لینک سازی خارجی مناسب، لازم است تا با معنا و مفهوم اصلی آن آشنا شویم.
  • هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد.
  • با بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو، شما می‌ توانید در رتبه ‌بندی بالاتر در نتایج جستجو ظاهر شده و به عنوان یک منبع قابل اعتماد و قابل دسترس برای کاربران شناخته شوید.
  • این بلاگ‌ها هم می‌توانند فارسی و هم می‌توانند به زبان‌های دیگر باشند.
  • سئو خارجی به عنوان یک استراتژی کلیدی برای بهبود رتبه و اعتبار وب سایت ها در موتورهای جستجو می باشد.

در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم و… برخی از محتواهای کسب و کار شما برای کسب رتبه های بالا در صفحه نتایج به 3 تا 6 ماه ممکن است زمان لازم داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید.

سعی کنید به سراغ سایت هایی که اعتبار دامنه آنها پایین است نروید زیرا تاثیر زیادی نخواهد داشت. اگر کمی جستجو کنید، سایت های ایرانی و معتبری را پیدا خواهید کرد که اعتبار دامنه و صفحه خوبی دارند و عمده فعالیت آنها در زمنیه تولید محتوا و وبلاگ است. گوگل در سال 1990 بحث پیج رنک را پیش آورد و آن را بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده می شد امتیاز بندی می کرد و در نتیجه هر سایتی که پیج رنک بهتری داشت رتبه های بهتری را دریافت می کرد. کار بسیار ساده ای است و کاربران این کار را انجام می دهند تا بتوانند ترافیک بیشتری از برند را به وب سایت خود هدایت کنند.

لینک های “Nofollow” به موتورهای جستجو نشان می دهد که نباید انکرتکست و لینک نوفالو را دنبال کنند که همین مساله باعث عدم انتقال اعتبار بک لینک به صفحه وبسایت شما می شود. لینکهای نو فالو تنها با هدف برنسازی و متعادل کردن تعداد بک لینک های DoFollow به وجود می آیند. لینک‌های Dofollow به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که لینک به یک صفحه ایندکس شده ارجاع داده شده است و می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه مورد نظر تأثیر بگذارد. خرید بک لینک می تواند راهی برای افزایش اعتبار و رتبه وبسایت در موتورهای جستجو باشد.

با این کار علاوه بر اینکه از شک کردن موتور جستجو جلوگیری میکنیم، باعث افزایش قدرت صفحه  میشویم. البته در این بین تا حد امکان از کلمات کلیدی که خودشان به تنهایی یک مفهوم دیگر دارند استفاده نمیکنیم. مثلا عبارت”کلمه کلیدی” یک مفهوم متفاوت نسبت به متن مقاله گفته شده دارد، پس با آن به صفحه گفته شده لینک نمیدهیم.

اما باید اطمینان حاصل کنید که لینک های دریافت شده مرتبط هستند و ارزش دارند. سوشال سیگنال در بازاریابی به مجموعه اطلاعات و نشانه‌ هایی اطلاق می ‌شود که توسط کاربران در شبکه‌ های اجتماعی و وب سایت‌ ها به اشتراک گذاشته می ‌شود. این اطلاعات شامل لایک ‌ها، نظرات، به اشتراک گذاری ‌ها، فالو کردن و دنبال شدن صفحات و حساب ‌ها، رتبه بندی محصولات و خدمات، نظرسنجی ‌ها و غیره است.

برای انجام رپورتاژ آگهی، می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات انتشار آگهی ارائه می‌دهند، استفاده کنید. در این روش، شما با پرداخت هزینه مشخصی، می‌توانید آگهی خود را در سایت‌های مختلفی منتشر کنید. دقت کنید که برای انتشار رپورتاژ به سراغ سایت‌هایی بروید که مخاطبان هدف شما کاربران آن هستند. همین موضوع باعث محبوبیت لینک های خارجی شده است که می تواند نتایج خوبی را برای موتورهای جستجو به همراه داشته باشد. به عنوان مثال یک سایت تخصصی فروش دمنوش‌های گیاهی را تصور کنید که درباره تمام گیاهان دارویی موجود تولید محتوا کرده و حال آن‌ها را بر اساس اقلیم آب و هوایی دسته بندی می‌کند. سپس در صفحه فرضی «خواص دمنوش گزنه» به صفحه اصلی خود یعنی «انواع دمنوش سردسیری» لینک دهی می‌کند.

همچنین این کار می‌تواند به بهبود قرار گیری محتواهای جدید شما در ایندکس گوگل منجر شود و محتواهای جدید شما را در صفحه نتایج جستجو به نمایش در آورد. برای انجام این کار بهتر است یک استراتژی مدون داشته باشید و به صورت پیوسته این لینک سازی‌ها را انجام داده و در صورت لزوم بهینه سازی کنید. همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله را نیز به عنوان قوانین اصلی لینک سازی داخلی سایت به عنوان راهنمایی برای انجام هر چه بهتر این کار در نظر داشته باشید.

با این کار اعتبار هر یک از صفحات خود را بالا برده و تا آنجا که می‌توانید به کاربران خود اطلاعات لازم خواهید داد. به عنوان مثال وقتی در دل مقاله‌ای درباره یک محصول لینکی درباره مزایا و معایب استفاده از آن محصول را به طور جداگانه قرار می‌دهید، کاربر خود را ترغیب می‌کنید که به صفحه دیگر رفته و مطلب بعدی شما را بخواند. لینک سازی منوی سایت یکی از رایج‌ترین روش‌های لینک سازی است که به ناوبری سایت نیز معروف است و امکان چیدمانی مرتب و دسته بندی شده را برای دسترسی به صفحات مهم سایت به شما خواهد داد. البته در اغلب موارد تمام صفحات سایت را نمی‌توان در منو قرار داد؛ اما امکان لینک سازی به بخش‌های اصلی قطعاً ضروری است. به عنوان مثال در منو لینک مقالات آموزشی سایت را قرار می‌دهید و سپس در آن صفحه لینک مطالب خود را به ترتیب تاریخ قرار خواهید داد.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایت هدف در مورد پخت و پز است، لینکی از یک وبلاگ مرتبط با غذا یا وب‌سایت دستور پخت غذا بسیار باارزش‌تر از لینکی از یک وب‌سایت خبری است. تصور کنید که در حوزه‌ای، یک فرد که دارای تخصص است و افراد زیادی او را می‌شناسند، یک نفر را به افراد دنبال‌کننده خود معرفی کند. چیزی که در ذهن شما شکل می‌گیرد این است که با احتمال بالا آن فرد هم معتبر و متخصص است و دلیل این رفتار، تخصص شخصی است که او را معرفی کرده است. ارجاع بیش از اندازه و اغراق شده به یک صفحه تمایل کاربر را برای کلیک کاهش می‌دهد.

از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند. بدون شک تا‌به‌حال در مورد لینک‌سازی داخلی و خارجی و اهمیت آن در سئو فراوان شنیده‌اید؛ اما شاید ندانید که انکرتکست‌ها می‌توانند روی… شبکه گوگل پلاس نیز به زودی توسط گوگل به طور کامل خاموش می شود و دیگر تاثیر خاصی در سئو سایت نخواهد داشت پس می توانید تمرکز خود را روی 5 شبکه اجتماعی نام برده شده قرار دهید. داشتن یک دید واضح از سایت خود و همچنین رقبا و کسب اطلاعات در مورد لینک سازی آن ها به شما برای نوشتن یک استراتژی دقیق لینک سازی کمک خواهد کرد. لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند. الگوریتم پاندا به دنبال جریمه سایت هایی است که به صورت اسپم لینک سازی می کنند می باشد و به راحتی آن ها را تشخیص می دهد.

اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است. برخی از تکنیک‌های ساخت لینک به‌عنوان سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می‌شود و در بسیاری موارد، لینکسازی غیرطبیعی منجر به جریمه یا پنالتی گوگل می‌شود. لینک گرفتن از سایت های مرتبط با حوزه کاری، به مراتب بهتر از لینک گرفتن از سایت های غیر مرتبط است. اما برای طبیعی جلوه دادن لینک سازی خارجی، بهتر است که از هردوی آن ها لینک بگیریم.

زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند. استفاده از منابع نامعتبر نه تنها برای سایت شما سودی ندارد، بلکه برایتان مضر نیز خواهد بود. سایت‌های ویکی وب سایت‌هایی هستند که مطالب آن توسط کاربران توسعه داده می‌شود. اگر شما امتیاز و سابقه خوبی در این نوع سایت‌ها داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بک لینک بگیرید. با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید. با استفاده از وبلاگ امکان اشتراک گذاری محتواهای آموزشی شما بالا می‌رود و بیشتر دیده می‌شوید.

گوگل و سایر موتورهای جستجو بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک ‌ها، رتبه وب سایت را تعیین می‌ کنند. هر چقدر بک لینک‌ ها قابل اعتماد تر، محتوای مناسب تر و با کلیدواژه های صحیح تر باشند، رتبه سئو وب سایت شما نیز بالاتر خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که کمپین های بهبود رتبه سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) کاملاً غیرقانونی است. استفاده از روش های ناقض قوانین موتورهای جستجو می‌ تواند منجر به شناسایی وب سایت شما توسط این موتورها و حذف آن از نتایج جستجو شود. بنابراین، بهتر است بک لینک ‌ها را به صورت طبیعی و از طریق روش های قانونی کسب کنید.

همچنین، سئو خارجی باعث افزایش ترافیک آگاهانه و کیفیتی به سایت می‌شود که این مسئله می‌تواند رتبه وبسایت در نتایج جستجو را بهبود دهد. بنابراین، توجه به سئو خارجی می‌تواند موفقیت و رشد بهتر سایت‌ها را در دنیای آنلاین تضمین کند. لینک خارجی در سئو یک عامل کوچک و در عین حال مهم است بنابر این باید به آن توجه زیادی شود. هنگامی که در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید یا اگر در حال حاضر یک وب سایت تأسیس شده دارید، نباید از فعالیت های تعاملی و رتبه بندی مربوط به پیوندهای خارجی چشم پوشی غافل شوید. این مورد یکی از سخت ترین معیارها برای دستکاری غیرطبیعی در رتبه های نتایج جستجو است. بنابراین، یکی از بهترین روش ها برای موتورهای جستجو جهت تعیین ارزش و افزایش رتبه سایت به شمار می آید.

علاوه براین به برندینگ شما بسیار کمک میکند و یک راه عالی برای تقویت برندینگ است. متیو باربی با تجزیه و تحلیل یک میلیون URL به این نتیجه رسید که همچنان لینک ها بسیار ارزشمند هستند. به طور متوسط تعداد بک لینک های 2 نتیجه ب رتر صفحه اول گوگل معادل 38 % کل بک لینک های صفحه اول گوگل است. شما می‌توانید با ابزارهایی مثل moz و ahrefs لینک‌های خارجی رقبای خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید.

گوگل ادوردز به شما این امکان را می ‌دهد تا تبلیغات خود را براساس علاقه‌ ها، جستجوها، محتوای وب سایت و دستگاه‌ های مورد استفاده کاربران هدف‌گیری کنید. این ویژگی به شما اجازه می ‌دهد تا تبلیغات خود را به دقت به مخاطبان مناسب نمایش دهید. گوگل به فرایند لینک سازی خارجی به شدت حساسیت دارد و به همین دلیل باید کوچک‌ترین تغییرات در سرچ کنسول را در فرایند سئو خارجی جدی بگیرید تا گرفتار پنالتی نشوید. گوگل برندها را دوست دارد و ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌های برند را در اولین نتایج رتبه‌بندی کند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما