انواع دیزل ژنراتور چیست؟

دستگاه دیزل ژنراتور مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

دیزل ژنراتور

فیلتر و مجاری  خطوط سوخت و فیلترها را می توان جدا کرد و تعویض نمود. عدم تعویض به موقع  قطعات یدکی، فیلترها و سایر “مواد مصرفی” می تواندمنجر  به خرابی می شود. نظارت فعال و پیشگرانه  بر این فیلترها با شاخص های فشار نشانگر انجام می شود. با این وجود دیزل ژنراتور ولوو پنتا توانسته مشتری خود را پیدا کند و امروزه از برندهای معروف دیزل ژنراتور به حساب می‌آید.

نحوه کار دیزل ژنراتور (ژنراتور برق دیزلی)

یکی از معروف ترین کارخانه های تولید این محصول در کشور ایتالیا برند ایویکو است که محصولات خود را برای استفاده در کارخانجات و صنایع روانه بازار نموده است. گازوئیلی که مورد استفاده دیزل ژنراتور قرار می گیرد بایستی عاری از هر گونه مواد ریز و ذرات آلودگی باشد تا در بخش های مختلف موتور مشکلی ایجاد نکند.

در این‌جا کافی است بدانیم که کار رگولاتور تنظیم ولتاژ خروجی در یک مقدار مناسب و استاندارد است. پلنت نیروگاه که کنترل همه ژنراتورها را بر عهده دارد، توان مورد نیاز مصرف‌کننده را در هر زمان رصد می‌کند. در صورت نیاز به توان بیشتر ژنراتورهای بیشتری در مدار قرار می‌گیرند و با کاهش توان مورد نیاز، ژنراتورهای اضافی خاموش می‌شوند. در پلنت‌های نیروگاهیِ جزیره‌ای، حداقل سه ژنراتور با هم موازی می‌شوند و شمار آن‌ها گاهی تا بیست دیزل ژنراتور هم افزایش می‌یابد.

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

این نوع دیزل ژنراتور دارای آمپر 42 کیلوولتی با جا به جایی 13 لیتر است، همچنین در این دیزل ژنراتور از موتور QSZ13 استفاده شده که جز موتورهای بسیار قابل اعتماد و با عملکرد بسیار قوی است.

دیزل ژنراتور

اما نحوه استفاده از دستگاه، نوع موتور و استهلاک ژنراتور، تعیین‌کننده اصلی عمر دستگاه می‌باشند. برند درجه یک موتور و استفاده درست از ژنراتور جهت عدم سایش آن، عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. برای نصب دستگاه دیزل ژنراتور، انتخاب محل مناسب، طراحی اتاق دیزل ژنراتور، اعمال سیم کشی و نصب اصولی اگزوز، از موارد مهم جهت نصب دستگاه می‌باشند. چون سرویس این دستگاه و تعمیرات آن با وجود فضای آزاد کافی در اطراف دستگاه، به راحتی انجام می‌گیرد.

قابلیت کنترل و مدیریت:

سوختی که برای بهترین دیزل ژنراتور استفاده می‌شود سوختی که در آزمایش‌ها تست شده‌است. سامانه مشابه‌ای که در فرانسه عمل می‌کندEJP، تعرفه‌های به‌خصوص ماکزیمم شبکه، در حداقل ۵ گیگا وات مجموعه دیزل ژنراتور تجهیز می‌شود تا در دسترس باشد. در طی عملکرد نرمال در هم‌زمان سازی با شبکه نیروگاهی برق با پنج درصد افت سرعت کنترل اداره شده‌اند. این به این معنی است که تمام سرعت بار ۱۰۰٪ است و هیچ سرعت باری ۱۰۵٪ نیست و این نیازمند عملکرد پایدار شبکه است بدون جستجو و فقدان نیروگاه‌های برق.

تأمین برق موردنیاز این تجهیزات، مهم بودن کارکرد دیزل ژنراتور را بیان می‌کند. موتور‌های دیزلی مورد استفاده در دیزل ژنراتور دارای توان بالایی می‌باشند تا نیاز بالای این تجهیزات را در استفاده مداوم فراهم آورند.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما